FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Karu.

Sir Nicholas de Mimsy Porpington był dzieckiem z szlacheckiej rodziny. Jego ojciec był rycerzem na królewskim dworze, a matka zajmowała się domem. Sir Nicholas od początku wychowany był w duchu dzielnego intelektualisty. Podczas pobytu w Hogwarcie czytał bardzo dużo książek.

31.10.1492 Zwykły jesienny dzień, który niczym nie różnił się od innych: ostro zacinający deszcz siekł przechodzących przechodniów, na niebie pełno czarnych jak dym chmur i zimny, lodowaty wiatr. Ten dzień, jednak przejdzie do pamięci Sir Nicholasa de Mimsy – Porpingtona na zawsze, gdyż właśnie tego dnia został stracony.

31 października 1492 roku, Sir Nicholas został obudzony wcześnie rano celem przygotowania się do planowanej na południe egzekucji. Nicholas lub Nick, jak mówili na niego przyjaciele, nie miał nigdy w zwyczaju użalać się nad sobą i przyjął wyrok z honorem. Kiedy wpatrywał się w lustro w swoim lochu, dotarła do niego właśnie ta straszna myśl:, że dziś już wszystko będzie skończone, jego serce przestanie bić, jego mózg przestanie funkcjonować. Rozejrzał się po lochu, w którym oprócz zimnej posadzki było tylko jedno pozłacane krzesło, podziurawione i zakurzone lustro, w którym się przeglądał, oraz stara drewniana sofa, na której spał. Gdy tak patrzył po pokoju krążyła mu myśl po głowie, czy mógłby dalej pozostać wśród żywych. Z tego zamyślenia wyrwał, go strażnik, który donośnym głosem krzyknął „idziemy”, po drodze bijąc Nicka starym kijem, jako zemstę za śmierć Lady Grieve. Sir Nicholasa przez miasto prowadzili trzej strażnicy. W mieście roiło się od gapiów, którzy patrzyli się na Nicka. Byli wśród nich, tacy, którzy wyrażali z nim solidarność, oraz tacy, którzy po drodze krzyczeli „Nicholas szlachcic, mugoli”, co w tamtych czasach było ogromną obelgą. Gdy dotarli na niskie zbocze, Nick przed śmiercią w celu wydłużenia tortur zdjęli z niego jego całe ubranie i wylali na niego smołę, oraz obrzucili zimnymi kostkami lodu. Po tych torturach został poprowadzony na szafot, gdzie miał zostać ścięty.

Gdy dotarli do miejsca, w którym stał szafot deszcz siekł bardzo okrutnie. Kat, który trzymał topór, którym zamierzał odciąć Nickowi głowę postanowił, że przed ostateczną śmiercią wypali mu wszystkie włosy. Po wypaleniu włosów związał mu z tyłu ręce, a następnie położył jego głowę pod ostrze topora. Nick chciał już tylko tego, by ta męka, te okropne bóle, spowodowane torturami się skończyły. Oszalały kat, w ferworze zapomniał naostrzyć topora, co jednak nie przeszkodziło mu w ciągłym uderzaniu w kark Nicka. Po pierwszym uderzeniu toporem w kark Sir Nicholas poczuł jak leje się z niego krew i okropny ból. Po następnych czterech ciosach stracił przytomność. Kat nie wiedząc o tym, myślał, że Nick nie żyje toteż jeszcze uderzył w jego kark czterdzieści razy toporem. Dopiero wtedy odczuł zmęczenie egzekucją. Sir Nicholas umarł w bólach, ale po śmierci postanowił wrócić, jako duch, jednak – wskutek tego, że uderzenia w jego kark były tępym toporem nie udało się ściąć jego głowy całkowicie. Nicholas zawędrował aż do Hogwartu, gdzie został duchem – rezydentem wieży Gryffindoru i zyskał przydomek Prawie Bezgłowego Nicka.

,

Więcej z Fandomu

Losowa wiki