FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Kleruśny.

Awangarda, Roz. VI "Demon, czy przyjaciel?"Edytuj

Ból w brzuchu był strasznie nie znośny. Wiłem się z niego, aż upadłem obok łóżka. Podłoga była zrobiona z solidnego, ale starego dębowego drewna. 

Oparłem się na ręce i usiadłem opierając się o ceglaną ścianę. Słyszałem, jak skrzypienie, spowodowane krokami tego mężczyzny zaczęły się do mnie zbliżać. Głowa zaczynała mnie boleć jakbym dostał udaru słonecznego. Ból, nie ustępował.

Nagle do pokoju wszedł ten mężczyzna. Wyglądał na młodego faceta, który jest troszkę niepełnosprawny, ponieważ kulał na lewą nogę. Włosy miał blond, a nad ustami, jak i na bródce, znajdywał się lekki zarost.

- Witaj - powiedział do mnie łapiąc mnie za niebieski podkoszulek, przez co postawił mnie na nogi i kazał mi iść do innego pokoju - Ruszaj się! Nie mamy czasu! - co jakiś czas w celu pognania mnie pchał mnie swą wielką ręką do przodu, przez co prawie się wywaliłem. Korytarz, którym szliśmy, ściany pokrywały czarne jak i czerwone plamy. Zastanawiało mnie co to jest.

Po chwili widziałem już mojego kolegę Toma, który siedział na krześle i patrzył z pokorą na nas. Gdy weszliśmy do tego pokoju, mężczyzna, który nazywał się Grog, rzucił mną na kanapę, przez co odczuwając zagrożenie sięgnąłem do kieszeni po nóż, ale nie miałem go. Grog, złapał mnie za szyję i pod nią podłożył MÓJ nóż.

- Kim jesteś? - spytał

- Coo? - zdziwiłem się

- ODPOWIADAJ! - wrzeszczał mi do ucha

- Alee.. uh. Mam na imię Atrox - odpowiedziałem z bólem

- Dobrzee.. teraz mi powiedz, czy matka Cię nie uczyła, że nie ładnie podsłuchiwać, Atrox? - ciągnął dalej

- Nie podsłuchiwałem! - burknąłem

- NIE KŁAM DO CHOLERY - puścił mnie a ja uciekłem do drugiej ściany, bo drzwi były zamknięte - WIDZIAŁEM I CZUŁEM JAK WYSTAWIASZ SWÓJ WŚCIBSKI NOCHAL W NIE SWOJE SPRAWY.

- A może to jednak są MOJE sprawy? - krzyknąłem i odzyskałem swój nóż i role się zmieniły: teraz ja podkładałem nóż pod jego szyje - Teraz ja się pobawię w przesłuchanie - Gdzie jest Rzezimieszek? 

- Na dworze... - skłamał Tom

- Gdy zostałeś ogłuszony Niemcy porwali go.... - powiedział, a ja spoglądałem w jego oczy. Były całe czerwone, jakby z krwi. Poczułem na ręce ciepły oddech, a ten jakby wypalał mi skórę. Odruchowo schowałem nożyk do pochwy i wyważyłem drzwi uciekając do drugiego końca korytarzu. Za moimi plecami słyszałem śmiech Groga, który był... demonem. Gdy dotarłem do końca korytarza nie chciałem spoglądać za tył siebie, gdy czułem jego dziki śmiech na mojej szyi. Czekałem tylko na najgorsze.

- Atrox! - wrzeszczał Tom - Atrox! - nie przestawał - Atrox, obudź się do cholery! - i nagle poczułem uderzenie w policzek i poderwałem się z łóżka. Cały byłem spocony, ze strachu jak i ze stresu. - To był tylko sen... - powiedział z żalem Tom, a ja upadłem na łóżko zrezygnowany i zmęczony..

Więcej z Fandomu

Losowa wiki