FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Allaryk.

Awangarda, Roz. VIII "Zadanie"Edytuj

Po śniadaniu Gorge zaczął pokazywać nam na mapie cały teren lasu, w którym się znajdowaliśmy. Znajdowaliśmy się bardziej na części południowo-zachodniej, od jego centrum. Starzec zaznaczył nam na mapie punkty, które oznaczały studnie, bądź stawy, skąd zawsze można brać wodę. Najbliższy mierzył odległość jednego kilometra.

- Posłuchajcie - zaczął Gorge - cały ten las to jedna wielka zagadka. Jeśli nie umiecie, posługiwać się znakami, to dla was może być to labirynt drzew, ale jeśli usłuchacie moich wskazówek i porad, możecie też z niego łatwo wyjść. Niestety, celem waszego zadania nie będzie wyjście z lasu - spoglądaliśmy raz na niego, a raz na mapę, zdziwieni całą sytuacją.

- Chcecie odzyskać swojego psa, czyż nie? - spytał, a my kiwneliśmy głową - Dlatego, musicie udać się do centrum... - i wskazał środek lasu - ponieważ tam, znajduje się baza zwiadowcza, możecie się tam dowiedzieć więcej informacji, niż tutaj. Zdobędziecie parę wiadomości na temat przewozów i z jakich miejsc, one będą prowadzone. - podrapałem się ze złości za głową

- No, dobra. - stwierdziłem - Tylko powiedz mi, czy mamy tam iść na gołe pięści? - spytałem.

- Och, co to, to nie - odpowiedział - mamy parę dni na naukę samoobrony. Przyznam, że broń jaką dostaniecie, nie będzie spełniała waszych wymogów, ale zawsze coś, czyż nie?

- Co to będzie? - wtrącił Tom

- Uhm, cóż... - speszył się Gorge - planowałem, aby Atrox wziął parę noży i małych mieczy, a Tom, kuszę i parę bełtów. - wybałuszyłem oczy

- Chyba sobie ze mnie kpisz...! - wykrzyknąłem - Ja mam iść na Niemców z paroma nożami, a on z kuszą?! Prędzej oni nas powystrzelają!

- Dlatego przez te dni, spróbuje was nauczyć, nawet tymi broniami utrzymać się na dystans. A przyznam, że to jest możliwe, tylko straszliwie trudne.

Spojrzałem na Toma, a on na mnie. Nie byliśmy zachwyceni przebiegiem wydarzeń, ale w końcu nie mieliśmy wyboru...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki