FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa AsiaAsiaJa.

Kim jesteś?

To pytanie narodziło się w jej głowie wraz z pierwszym błyskiem słonecznej refleksji na srebrnej klindze, pośród całkowitej ciemności.

Kim jestem?

Zadała sobie to pytanie. No właśnie, kim?

Jak się nazywasz?

Nie wiem, odpowiedziała sama sobie. A ty?

Głos umilkł. To był głos? A może to jej myśli szeptały? Śpiewały? Kim była? Nowo narodzonym dzieckiem, czy może przeniesioną właśnie na tamten świat staruszką?

Kim jesteś?

Pytanie ponowiło się. Nie wiem, ileż razy mam mówić! Nie mam pojęcia! W ciemności rozbłyska księżyc...

A może to jego oczy. Piękne, zielone, i te piegi na policzkach, te, które widzi tylko ona, które widzi w snach. A obok niego oprawki okularów, kwadratowe, w wiśniowym kolorze. Trochę bardziej w stronę śliwki, pomyślała.

Refleksje słoneczne zagrały wcale nie na klindze, tylko na szkłach owych okularów.

Kolejna twarz. Następne oczy.

Te są jakby szafirowe, ale bardziej błękitne, niż szare. Trochę jak letnie niebo. Pomyślała, że te trzy twarze ledwo mieszczą się w kadrze, gdy dołączyła do nich czwarta. Ta była najtrudniejsza do sklasyfikowania, rozpoznania. O ile w oczach kryjących się za wiśniowymi oprawkami zawsze, przez całe swoje życie, widziała jedynie szczerość, natomiast zielone i niebieskie zdarzało się, że kłamały (i to całkiem wyrafinowanie), o tyle te, które właśnie się pojawiły, miały kolor brązowy. Piwny? Nie umiała nic z nich odczytać.

Kim była ta twarz? Zaczynała ją rozpoznawać. Zimowe, przedświąteczne spacery zaśnieżoną ulicą wieczorem. Letnia niepewność? Wiosenny strach? Kim on był?

Ktoś zawołał jej imię i na pierwotne pytanie uzyskana została odpowiedź.

Jestem... jestem...

To zależy od tego, kto pyta, uświadomiła sobie. Kim innym była dla oczu niebieskich, kim innym dla zielonych. Kim była dla siebie?

Jestem...

Ktoś znów zawołał jej imię. Nad nią pochyliła się piąta twarz, ta, której nigdy nie widziała, jednak jej serce wiedziało, jak wygląda. I on wymówił jej prawdziwe imię. Jesteś...

Jestem sobą, prawda?

Spytała naiwnie, cienkim głosem. Twarz zaśmiała się. Oczy za wiśniowymi oprawkami również ją widziały, i rozpoznawały.

Prawda, odpowiedzieli razem.

Jesteś...

Tak sobie wczoraj napisałam :> Wszystkie te osoby wymienione powyżej znam i są mi oni bardzo bliscy :)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki