FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Karu.

Postacie występujące w opowiadaniu:

Karu - sprawiedliwy szeryf, który tępi korupcję i niesprawiedliwość, prawa ręka burmistrzyni Alexis

Alexis - burmistrzyni Lunowa, uwielbia zabawy szkłem

Exema - była policjantka zwolniona za korupcję, rozpętująca wojny przeciw Karu

Keyra - wspólniczka Ex w wojnach przeciw Karu, ma wyrok za płatną protekcję i wymuszenia rozbójnicze

Karu siedział w swoim biurze na komendzie. Było to typowe biuro: ładna srebrzysta boazeria robiąca za podłogę i pomarańczowe ściany. W pokoju stało duże brązowe biurko i dwie półki, na których były czerwone segregatory. Karu myślał intensywnie nad sposobem przeprowadzenia akcji na Exemę i Keyrę – swoje dwie podwładne, które podejrzewał o korupcję i chciał im to dostatecznie udowodnić. Ze swojego źródła wiedział, że Exema regularnie bierze łapówki od piratów drogowych w zamian za nie dawanie punktów karnych i mandatów; Keyrę z kolei podejrzewał o wręczenie 1000 dolarów łapówki jednemu z byłych już ministrów w zamian za przeforsowanie korzystnej dla jego brata ustawy biznesowej. Niecierpliwie czekał na Alexis, bowiem z nią chciał porozmawiać o swoim planie, jednak wiedział, że ma swoją sesję. Gdy w końcu wybiła szesnasta godzina i przyszła Alex, Karu natychmiast zerwał się, zrobił jej kawy i przystąpił do przedstawienia jej planu.
- Trzeba to zrobić prowokacyjnie, tak by nie domyśliły się, że to ja – rzekł urzędowym tonem -, Jaki jest Twój plan? – Zapytała?
-, Exema jutro ma służbę. Chcę wysłać tam kogoś z Twoich ludzi. Sfałszowane prawo jazdy z 22 punktami karnymi jest. To ma wyglądać tak: Jutro weźmiesz dwójkę kierowców. Dam Ci dwa samochody: Jeden granatowy ford i jeden czarny opel. Ten z czarnego dostanie to sfałszowane prawo jazdy z 22 punktami karnymi i o 10.30 Wymusi pierwszeństwo na fordzie na skrzyżowaniu Piniaczej i Zrazowej, stukając tego forda. Do każdego z tych samochodów zostanie oddelegowana dwójka pasażerów, którym będą policjanci z wydziału kryminalnego. Ten, co wymusił będzie chciał wezwania policji i ją wezwie, a ja wówczas wyślę Exemę do tego zgłoszenia. Dyżurny dostał przykaz, że Exemy jutro od 9.50 Ma nie wysyłać na żadne akcje.
- Czy to wypali? – Spytała niezbyt przekonana Alexis – wówczas Karu ponownie powtórzył jej plan i dodał, że gdy Exema będzie przez radiotelefon weryfikowała tożsamość kierowcy i wówczas dostanie przykaz, że ma go wziąć do radiowozu. W radiowozie powie mu o tym, że ma mieć zabrane prawo jazdy, na co Twój człowiek ma zareagować propozycją 400 dolarów łapówki. Twojemu człowiekowi przyczepimy mini-kamerkę z mikrofonem, by wszystko było słychać. Gdy Exema zgodzi się ma z radośni krzyknąć „Hurra”, co będzie sygnałem dla kryminalnych, którzy wówczas wysiądą z obu samochodów i aresztują Exemę. Po chwili wahania Alexis zgodziła się na plan, bo podobnie jak on uważała, że Lunowo nie może mieć więcej złej sławy w prasie przez wybryki, Exemy.
Nazajutrz wszystko przebiegało zgodnie z tym, co ustalił nasz bohater i burmistrzyni Lunowa. Gdy doszło do kolizji i została wezwana policja przyjechała Exema, która poprosiła sprawcę zajścia o dokumenty i prawo jazdy, na którym były 22 pkt. karne. Weryfikując tożsamość przez telefon dostała instrukcje, że ma wziąć sprawcę zajścia do radiowozu i poinformować, o zabraniu prawa jazdy. Podstawiony przez Karu i Alexis człowiek, któremu było na imię Joseph powiedział:
- Pani policjantko. Pani taka ładna dziewczyna, wrażliwa. Jak zabierze mi Pani prawo jazdy nie będę mógł jeździć dalej zawodowo i stracę pracę. Chciałbym Pani coś zaproponować…
- Szanowny Panie – rzekł Exema. Przepraszam, że przerywam. Jednak nie chciałabym Pana pozbawić pracy, a i chyba Pan nie chciałby jej stracić. Wie Pan…moja pensja jest skromna, a mój szef to taki gnój i cham, żebym mu w łeb pacnęła najchętniej..
- No widzi Pani… Proponowałbym 400 dolarów…teraz wakacje się zbliżają można by dzieciom coś kupić…
- Och…, Jaki Pan inteligentny – powiedziała uśmiechając się do niego. Widać, że zna się Pan na interesach… Pan da mi 400 dolarów, a ja Pana nie pozbawię prawa jazdy dobrze?
Jak Joseph umówił się z Exemą tak zrobił wyciągnął 400 dolarów i dał je Exemie (starając się kamerkę nakierować tak by było widać wyraźnie, że wzięła te pieniądze), po czym krzyknął:
- Hurra! Jaka pani wspaniała kobieta jest!
Nagle wyskoczyło 4 rosłych mężczyzn, którzy Exemę skuli kajdankami, a następnie jeden z nich przedstawił się:
- Starszy aspirant Robson Gow, jest Pani aresztowana pod zarzutem przyjęcia korzyści majątkowej, zniesławiania przełożonego. Jedziemy na komendę.

Na komendzie po przesłuchaniach, Exemy, Karu wspólnie z Alexis zwrócili się do miejscowego sędziego Spora Sportmena, który nakazał zwolnienie Exemy z służby, oraz 5 lat pozbawienia wolności.

Wspólniczka Exemy Keyra również została wydalona ze służby i skazana na 10 lat więzienia za płatną protekcję i czynny lobbing, który Karu udowodnił jej przeprowadzając zręczną akcję: mianowicie poprosił swojego brata, aby ten – podając się za asystenta jednego z lobbystów, pokazując zręcznie podrobione pełnomocnictwo, zaproponował jej 1500 dolarów w zamian za przeforsowanie ustawy, która pomogłaby legalnie pobierać jej bratu haracz za ochronę, oraz miała ukraść z lombardu, (którego właścicielką była siostra Alexis) złoty zegarek. Keyra do lombardu podeszła i z bronią zagroziła sprzedawczyni, że ma oddać jej złoty zegarek, co też sprzedawczyni uczyniła. Keyra nie wiedziała jednak, że jest filmowana, a na zapleczu stoją kryminalni funkcjonariusze.

W taki oto sposób moi drodzy w Ulnowie za sprawą Karu i Alexis ponownie nastały czasy i rządy prawych policjantów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki