FANDOM

Uwaga! Te opowiadanie to FanFiction o mojej wymyślonej postaci i Syriuszu Blacku. Zdania wypowiedziane przez bohaterów opisanych w książce nie są zmienione, bądź są w małym stopniu na potrzeby opowiadania.

To Opowiadanie jest autorstwa GinnyWeasley1981d.

Rozległo się uderzenie topora. Hermiona zachwiała się. 
- Zrobili to! - szepnęła. - N - n - nie mogę w to uwierzyć... Oni to zrobili!
- Hermiono, spokojnie - powiedziała Mary udając spokój i podtrzymując lekko swoją przyjaciółkę.
- To Hagrid - mruknął Harry słysząc za sobą dziki skowyt, a następnie odwrócił się, ale Hermiona i Ron złapali go za ramiona.
- Nie możemy - mruknął biały jak papier Weasley.
- Jak się dowiedzą, że przyszliśmy go odwiedzić, wpadnie w jeszcze większe kłopoty - Mary teraz już wyraźnie nie umiała powstrzymać smutku i jej zwykły, spokojny ton głosu zmieniał się powoli w szloch.
- Jak... oni... mogli... - powiedziała Hermiona, krztusząc się łzami - Jak mogli!
- Idziemy - rzekł Ron, szczękając zębami. 
Cała czwórka ukryta pod peleryną - niewidką szła wolno w stronę zamku. Robiło się coraz ciemniej, a kiedy wyszli na otwartą przestrzeń, ciemność ogarnęła ich jak zaklęcie.
- Parszywku, siedź spokojnie - syknął Ron, przyciskając dłoń do piersi. - Co jest z tobą ty głupi szczurze? Siedź spokojnie... AUU! Ugryzł mnie!
- Ron, cicho bądź! - szepnęła Mary ze strachem. - Knot za chwilę wyjdzie...
- On za nic nie chce... siedzieć... w kieszeni...
Parszywek walczył wściekle, próbując się wyrwać z uścisku Rona. 
- Co mu się stało?
Nagle zobaczyli co tak przeraziło szczura. Przypłaszczony do ziemi, na ugiętych łapach, z żółtymi ślepiami pełzł ku nim po trawie... Krzywołap. Trudno było powiedzieć, czy ich widział, czy kierował się piskiem Parszywka. 
- Krzywołap! - jęknęła Hermiona. - Nie! Idź sobie, uciekaj, psiiik!
Ale kot był coraz bliżej.
- Parszyyy... NIEE!
Szczur wyślizgnął się z zaciśniętych palców Rona i pomknął po trawie. Krzywołap natychmiast pobiegł w jego stronę, a za nim Ron i o dziwo Mary, która wyrwała się z uścisku Harry'ego.
- Ron, Mary! - jęknęła Hermiona.
Mary biegła przed Weasley'em, ale w następnej chwili stanęła, jakby coś sobie przypomniała, odwróciła się błyskawicznie i pobiegła w inną stronę.
- Przepraszam Ron - szepnęła cicho w biegu.
Kątem oka zobaczyła jeszcze jego zdziwione spojrzenie, a następnie wbiegła w nieprzeniknioną ciemność.
- Lumos - szepnęła, a koniec jej różdżki zabłysną bladym światłem. Przebiegła jeszcze kilka stóp i nagle usłyszała odgłos łap stawianych na miękkiej trawie. Kierując się nim, podbiegła do stworzenia, które znalazło się w kręgu światła z różdżki i stanęło.
- Syriusz - wydyszała
Pies stanął przed nią, obwąchał jej wyciągniętą dłoń, a następnie spojrzał bladymi ślepiami w stronę bijącej wierzby.
- Jasne! - odpowiedziała, wzięła oddech i pobiegła za stworzeniem.
Biegli w ciszy, a Mary słyszała tylko bicie swojego serca i nierówne oddech psa.
- Zostaw go... odczep się od niego... Parszywku, chodź tutaaa...! - usłyszała krzyki przyjaciela.
Wreszcie dobiegli do Harry'ego, Hermiony i Rona. Mary schyliła się lekko próbując złapać oddech, ale w następnej chwili zauważyła, że Potter szykuje się do wyciągnięcia różdżki. W ułamku sekundy wyciągnęła swoją i różdżka Harry'ego odleciała kilka stóp od niego. Chwilę później na ziemię powalił go pies, przeturlał się przez niego i popędził do Rona. Stworzenie wbiło się w rękę rudzielca i zaciągnęło go do jamy między korzeniami olbrzymiego drzewa. Jego gałęzie zaczęły niebezpiecznie się ruszać, więc Mary ostatnimi siłami pobiegła w ich stronę i bez wahania wślizgnęła się do czeluści nie patrząc na zdziwione twarze Harry'ego i Hermiony.
Kiedy już znaleźli się w starym tunelu pies zwolnił tempo.
- Więcej... już... z tobą... nie... biegam - wydyszała Mary głęboko oddychając.
Ron spojrzał na nią podejrzliwie, a w odpowiedzi usłyszał:
- Później ci... wytłumaczę...
Ciszę panującą w tunelu od czasu do czasu przerywało tylko pojękiwanie Rona. Po paru minutach dotarli do celu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki