FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Addamek09.

Ruusan planeta, która nie ma znaczenia politycznego, strategicznego, ani ekonomicznego, ale o wielkim znaczeniu historycznym*, dla wielu teraz stała się bardzo istotną częścią życia.

Porucznik Unum Sola dwa lata wcześniej został zwerbowany do wojska Konfederacji*, a potem przydzielony do batalionu Naczelnego Dowódcy Wielkiej Armii Separatystów Generała Grievousa. Gdy trafili na Ruusan Unum, bał się że Generał pośle ich na śmierć*, by droidy miały łatwiejsze zadanie, jednak zdarzyło się odwrotnie. Droidy bojowe zostały posłane do otwartej walki jako dywersja, a grupa ponad dwustu żołnierzy zachodziła wojsko Republiki od tyłu. Dzięki tej strategii zdobyli ważne pozycje.

Dobra passa jednak nie mogła trwać wiecznie.

Niedługo potem na orbicie Ruusana pojawiła się flota Republiki skuszona konfrontacją z Naczelnym Dowódcą. Batalion został odcięty i pozostawiony sam sobie. Komunikacja nie działała i nie mieli pojęcia co robić, nie wiedzieli nawet czy Grievous przeżył atak Republiki. Bez rozkazów nie mogli się przemieścić, więc jedyne co im pozostawało to obrona zdobytych wcześniej pozycji.

To niestety oznaczało straty.

Z ponad pięciuset droidów, dwustu żołnierzy i czterech czołgów, zostało im niecałe dwieście droidów, stu żołnierzy i jeden czołg. W takich chwilach można mieć tylko nadzieję, a ta Unum'a jeszcze nigdy nie opuściła. Zawsze miał nadzieję że przeżyje i wróci na Raxus gdzie spotka się z żoną i już nie będzie musiał zabijać.

  • wielkie znaczenie historyczne - w przeszłości wydarzenia na Ruusan doprowadziły do zakończenia konfliktów galaktycznych na prawie tysiąc lat.
  • Konfederacja Niezależnych Systemów - galaktyczne państwo walczące z korupcją.
  • pośle ich na śmierć - Grievous słynął z okrucieństwa, jednak jego nienawiść dotyczyła głównie droidów ze względu na jego cybernetyczna zbroję podtrzymującą życie.

Zobacz następny rozdział!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki