FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa GorgonzolaSW.

Dawno, dawno temu, za górami, za lasami, a tak dokładniej na obrzeżach Zaczarowanego Lasu, żył sobie Tomcio. Mieszkał z ciocią, która bardzo go kochała i troszczyła się o niego. Jego rodzice byli władcami Królestwa za Lasem, królem i królową, jednak z powodu niebezpieczeństwa od drugiego roku życia mieszkał z ciotką. Pewnego razu kraj obiegła wieść, że zły polityk Argus przejął królestwo rodziców Tomcia, a tam trwa bunt, choć i tak polityk ma większe wojsko. Tomcio postanowił opuścić domek cioci i pospieszyć na ratunek rodzicom.

Rozdział 1: Czas ruszać w drogę Edytuj

- Tomciu... uważaj na siebie.

Takie były słowa ciotki Mardy do Tomcia, gdy ten wyruszał w drogę. Mały ludzik, jakim był Tomcio, wzbudzał kontrowersję co do kandydata na wielką podróż. To stary włodarz Karel wybierał kandydata, a zgłosiło się również kilku innych, starszych chłopców, w tym szlachcic książę Cavarell.

- A ja ci życzę, żebyś nie uważał i zginął w tym przeklętym lesie. - powiedział ten ostatni, zadzierając nosa. Prawdę mówiąc, on zawsze zadzierał nosa, zwłaszcza w obecności biedniejszych rodzin, takich jak ciotka Tomcia. Mimo ciągłych upomnień, że Tomcio również jest księciem, Cavarell traktował młodego chłopaka jakby należał raczej do tej rodziny ze strony matki. Warto wiedzieć, że mama Tomcia była biedną, aczkolwiek piękną wieśniaczką i ojciec Tomcia, gdy szukał żony dla siebie, spośród wszystkich zagranicznych księżniczek wybrał właśnie biedną córkę praczki.

Ciotka Marda zgromiła Cavarella wzrokiem. Nie miała odwagi nic mu powiedzieć, ponieważ jego ojcem był bardzo wpływowy szlachcic, Valrus, a on miał biedaków głęboko w nosie. Na dodatek miał zawsze tyle pieniędzy, żeby przekupić włodarza. No, może oprócz tego zdarzenia. Kandydata na wyprawę losował kręciołkiem.

Włodarz Karel, zwany trójokim, był typowym burmistrzem w błękitnym garniturze. Wyróżniało go to, że zamiast głowy miał trzy duże gałki oczne, stojące jedna na drugiej. Mówił jakoś, choć nikt nie wiedział, wliczając w to samego Karela, skąd jego mowa się wydobywa. Mimo dziwnego wyglądu szanowali go nawet Valrus i Cavarell.

- No dobrze. - powiedział Tomcio po krótkim pożegnaniu - czas ruszać w drogę.

Rozdział 2: Menell i gadające drzewa Edytuj

Tomcio szedł przez ciemny las rozkoszując się jego pięknem. Dwumetrowe grzyby połyskiwały na fioletowo - były jedynym źródłem światła w tym ciemnym miejscu. Tomcio minął mrowisko jakichś robaczków podobnych do gąsienic. Jeden z nich usiadł mu na bucie. Postanowił go nie strącać, ale zostawić jako prezent dla Cavarella. Młody książę panicznie bał się wszelkich bezkręgowców. Nagle Tomcio wpadł na jakiegoś chłopca.

- Oj, przepraszam. - bąknął Tomcio

- Nic się nie stało. - odparł chłopiec. Miał pyzate policzki i górniczy hełm. W ręce trzymał Pióro Feniksa-niezwykle rzadką broń, zrobioną z pióra ognistego ptaka. Tomcio znał ją z opowieści Valrusa, ale nie miał pojęcia do czego służy.- Jestem Menell - przedstawił się. Wyglądał na około 16 lat. - Co ty tu robisz? Bo ja mieszkam. A ty?

- Szukam Królestwa za Lasem. - przyznał Tomcio. Coś w zachowaniu Menella skłoniło Tomcia, żeby zaufać mu - Król i królowa to moi rodzice.

- Chodź za mną. - powiedział Menell - Nikt nie zna Lasu lepiej niż ja.

- Tak? - spytał ktoś. Dopiero teraz zauważyli, że wokół nich rosną trzy mniejsze drzewa. Buk, dąb i brzoza, jak ocenił Tomcio. 

Nagle w korze buku otworzyły się trzy szpary: dwie na środku pieńka i jedna trochę pod nimi. Te otwory wyżej zaświeciły się 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki