FANDOM

Medal.png

Te opowiadanie wygrało konkurs na VI Opowiadanie Miesiąca w Maju 2014 roku.

To Opowiadanie jest autorstwa Montez.

To Opowiadanie jest z cyklu Opowiadań o Harrym Potterze

Dzień był mokry. Pogoda bawiła się, raz świeciło słońce, a raz padał deszcz. Ale i co i raz zmieniająca się pogoda, nie zmieniała sytuacji dzielącej się w Hogwarcie.
Hogwart nie był już tak bezpieczny jak kiedyś. Po śmierci Albusa Dumbledore w szkole zaczęli panoszyć się śmierciożercy zaczynając uczyć czarnej magii.
- Mam już tego dość - jęczała Ginny podczas śniadania w Wielkiej Sali.
- Daj spokój Ginny - szepnął Neville ledwo trzymając łyżkę z płatkami.
- Cisza! Nie gadać! Jeść!
Koło stołu Gryffindoru przechodziła się nowa nauczycielka mugoloznastwa Alecto Carrow, podle wyglądające babsko. Zetknęła na nich spod łba i odeszła.
Hogwart się zmienił, zawsze mówiono, że ludzie się tylko zmieniają, ale to co działo się w Hogwarcie nie potrafiono opisać w jednym pozytywnym słowem.
Neville krwawił. Z głową podniesioną tak aby nie poplamić jeszcze bardziej szaty, Neville wbiegł do łazienki chłopców wraz z Seamusem. Szybko podbiegł do umywalki wypluwając krew z ust, przerywając twarz zimną wodą.
- Neville wyglądasz strasznie - powiedział Seamus patrząc na niego w lustrze. - Może trochę odpuśćmy, bo zrobią z nas miazgę.
- Oszalałeś - jęknął Neville - nie możemy pozwolić aby Sam-Wiesz-Kto opanował szkołę.
- No jasne - szepnął Seamus.
Drzwi łazienki trzasnęły. Do środka wpadła Ginny a zaraz za nią Luna.
- Boże Neville, co się stało? - zapytała Ginny.
- Obrona przed czarną magią - powiedział smętnie Seamus.
- Chyba chciałeś powiedzieć czarna magia  - poprawił go Neville wypluwając krew do zlewu.
- I tak wyglądał lepiej niż przedtem - rzekła Luna zerkając na pokrwawionego Neville'a.
- Dzięki - jęknął Neville, wypluwając kolejną flegmę krwi.
- Dobra, nie przyszliśmy tutaj aby gadać o urodzie Neville'a - rzekła Ginny - Seamus możesz? - wskazała na drzwi łazienki.
Seamus kiwnął głową i stanął na czatach.
- Gadałam z kilkoma uczniami i postanowiliśmy, to znaczy ja i Luna, że nadszedł czas aby reaktywować Gwardię Dumbledore.
Neville, Seamus i nawet Luna wytrzeszczyli na nią oczy. Neville ostatni raz plunął krwią i powiedział:
- Jak sobie to wyobrażasz bez Harry'ego, Rona i Hermiony?
- Damy sobie radę - powiedziała Ginny jak czirliderka do drużyny. - Już nie mam zamiaru użerać się z Carrowami. Ciekawe co zrobią jak zabraknie uczniów na zajęciach?
- No to gdzie i kiedy pierwsze spotkanie? - zapytał Neville.
Ginny nie zdążyła odpowiedzieć bo Seamus syknął: "Idą Carrowie" i zamknął drzwi. Nie zdążył zrobić dwóch kroków, a drzwi wyleciały w powietrze, a Seamus wylądował pod umywalką, z czoła i z ust leciała mu krew.
- Co tu się wyprawia? - zapytał Amycus Carrow.
- Nie twój interes - szepnął Neville, próbując tak aby usłyszały go tylko Ginny i Luna.
Nie udało mu się to. Klątwa Cruciatus zawaliła go z nóg i Neville zaczął wyć z bólu u stóp Ginny i Luny, które ani drgnęły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki