FANDOM

wersja audio

To Opowiadanie jest autorstwa Atlantycki, redagował MaRsHuK.

— Dziesięć lat temu zakończyła się wojna pomiędzy Szkołą Magii, a Bractwem Światła. Wojna ta była tak drastyczna i tak krwawa, że nie przeżyła jej ani jedna osoba, która widziała jej początek. Bractwo mordowało wszystkich ludzi, którzy choćby wypowiedzieli się pozytywnie na temat magii. Jednak nie były to zwyczajne morderstwa, zwykle podczas bitew Bractwo brało jak najwięcej jeńców tylko po to aby zabić ich w jak najokrutniejszy sposób. Palenie na stosie, rozrywanie żywcem i podtapianie, to tylko te najłagodniejsze sposoby. Magicy nie byli od nich lepsi, wręcz przeciwnie: Palili żywcem, przyzywali nieumarłych, których specjalnie upodabniali do niedawno zmarłych ludzi, często bliskich członkom Bractwa. Czasem opętywali ludzi aby ci zabijali swoją rodzinę na okrutne sposoby. Przy czym dla Magów nie istotne było to, czy umrą dzieci, kobiety czy mężczyźni, dla nich każdy z (jak oni to nazywają) "Kultu" zasługuje na poniżenie, ból, a nawet śmierć. Poza tym chyba nie trzeba nawet wspominać o wszechobecnym paleniu ksiąg, zarówno tych związanych z magią przez Bractwo, jak i tych religijnych przez Magów. Poza tym Magowie palili także kroniki, aby "nie uznano wymienionych tutaj osób za bohaterów", przez co nie mamy dzisiaj dokładnej wiedzy o tamtej wojnie.

— No dobrze, — przerwał najstarszy z Rady — ale dlaczego nam to przypominasz?

Wtedy banita wyjaśnił:

— Będzie to istotne podczas naszych zeznań.

— Dobrze więc... — Powiedziała rada, pozwalając mu kontynuować.

— Gdy wojna się zakończyła zwycięstwem Bractwa, wszystkie szkoły i inne placówki z magią zostały zrównane z ziemią, pozostałe gruzy spalone, a popiół rozmoczony w wodzie, którą kazano wypić Magom przed spaleniem ich, aby mieć pewność, że nic po tym nie zostanie. Dzieci, które chodziły do tych szkół zostały przydzielone do szkół świątynnych i są traktowane tak jak reszta. Jednak, jeżeli ktoś dowie się, że uczą się magii w ukryciu przed innymi, zostają zamknięte w lochach, gdzie przybywają do nich przyjaciele i nauczyciele, namawiać je aby przysięgły nie używać więcej magii, co zapewnia im wolność. Czy coś się nie zgadza?

— Wszystko się zgadza. — Odpowiedziała rada.

— A co się dzieje z dziećmi, które nie dadzą się przekonać? — zapytała skazana.

— Wszystkie dały się przekonać.

— Ale na pewno jest procedura na wypadek gdyby nie dały się przekonać, prawda?

— Nie ma, pozostają w lochach, aż dadzą się przekonać. — Powiedział z irytacją zarządca rady.

Skazana, nic na to nie odpowiedziała, jednak wyglądała na zadowoloną z jego odpowiedzi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki