FANDOM

wersja audio

To Opowiadanie jest autorstwa Atlantycki, redagował MaRsHuK.

Banitka, stojąca najbliżej Skazanego, została przez Oskarżonych wybrana aby broniła się pierwsza.

— Ja uczyłam się magii, ale wyleczyłam się z niej. — Powiedziała.

Spowodowała tym, krótkim ale treściwym zdaniem niewiarygodne zamieszanie na widowni i jeszcze większe w Radzie. Przy czym w Radzie skończyło się to na szarpaninie, a na widowni najwyżej na krzykach.

— Magię da się wyleczyć tylko ogniem! — Oznajmił najmłodszy z Rady.

— Też tak sądziłam, ale pozwólcie mi wszystko wyjaśnić!

Rada uspokoiła widownie (a potem siebie nawzajem) i po chwili rozmowy, oddali jej głos:

— Wszystko się zaczęło świeżo po wojnie, gdy brałam ślub z Mateuszem (mówiąc to wskazała na Banitę obok niej). Kochałam go, ale nie miałam odwagi powiedzieć mu o magii, ponieważ jest on Kapłanem. Wierzyłam, że nie zabiłby mnie, ale koniecznie chciałam wziąć z nim ślub i nie chciałam aby miał przeze mnie kłopoty. Wszystko wydało się jednak gdy kiedyś wymienili ławki w świątyniach na srebrne. Początkowo zwyczajnie nie z nim nie szłam, jednak to też było podejrzane. Dlatego gdy przyszły zimne dni, zakrywałam ubraniami całe ciało poza dłońmi i twarzą. Pomagało to przez długi czas, aż pewnego dnia... złapałam za podłokietnik dłonią...

— Do rzeczy proszę. — Przerwał członek Rady — Mamy wiele czasu na wasze opowieści, ale proszę abyście mówili tylko to co jest istotne w sprawie.

— To może ja dokończę. — Zaproponował Mateusz i nie czekając na odpowiedź kontynuował. — Gdy usłyszałem krzyk Ange, zabrałem ją ze Świątyni i poprosiłem innego Kapłana aby dokończył nauki za mnie. Od razu wiedziałem co tak naprawdę się stało, dlatego zareagowałem tak szybko. W domu zacząłem się modlić, aby Bóg jej wybaczył. Mówiłem Mu, że Ona już się nawróciła, że nie używała magii od lat. Błagałem go aby oczyścił ją tak samo jak dzieci, które oduczono magii.

— Chcesz nam powiedzieć, — Przerwała Rada — że Bóg wysłuchał twojej modlitwy? Gdyby było to takie proste magowie nie umieraliby na stosie. Próbowaliśmy tego i niestety to tak nie działa.

— Jednorazowo nie, ale ja modliłem się codziennie, wiele godzin, ze łzami w oczach! Poza tym Ange też.

Gdy Mateusz powiedział ostatnie słowa, kilka osób z publiczności wybuchło śmiechem. Rada szybko kazała ich wyprowadzić, po czym zapytała:

— Jak rozumiemy, wielodniowa modlitwa miałaby pomóc?

— Nie. — Wtrąciła się Ange — Wielodniowe szczere modlitwy i tak jak w wypadku dzieci, separacja od wszystkiego co jest związane z Magią. Mateusz musiał studiować Księgi magiczne, aby wiedzieć co jest z nią związane i trzymać mnie z dala.

Rada wysłuchała wszystkiego z uwagą, jednak gdy para skończyła mówić, jej członkowie wybuchnęli śmiechem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki