FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Maggiessa.

Medal

Te opowiadanie wygrało konkurs na XV Opowiadanie Miesiąca we wrześniu 2016 roku.

Studnia dusz

Rok już minął od czasu, gdy trzynastoletnia wówczas Justyna postanowiła zwiedzić ten dom. Wiele o nim słyszała, a to z opowieści dziadków, a to z rozmów plotkarskich sąsiadek. Każdy inaczej przedstawiał historię tego miejsca, lecz wszystkie łączyła jedna postać: Lord Lutosław.

Każdy, nawet najmłodszy syn młynarza, znał historię tego mężczyzny. Był on swego czasu właścicielem wielu włości, zamieszkującym rezydencję na szczycie wzgórza wznoszącego się ponad miasteczkiem. Pewnego dnia, towarzyski niegdyś, dziedzic zamknął się w swoim gabinecie, oddalając wpierw służbę. Przyczyn nie znał nikt.

Minęło siedemdziesiąt lat. Lord Lutosław stał się tematem zajmującym wiele osób. Nie było dnia, by któryś z mieszkańców nie wspomniał o nim choć raz. A niektóre z opowieści były tak niewiarygodne, że nastoletnia Justyna postanowiła dowiedzieć się wszystkiego na własną rękę.

Nocą, z dwunastego na trzynastego,dziewczyna wymknęła się z domu, aby poznać prawdę. Musiała zachować dużą  ostrożność idąc wąską, oświetloną przez latarnie i światło księżyca drogą. Po chwili opuściła granice miasteczka i znalazła się u stóp wzgórza. Przed nią zamajaczyła sylwetka rezydencji.

Pół godziny później nastolatka otworzyła ciężkie, dębowe drzwi i znalazła się w olbrzymim holu. Panujący w nim mrok zmusił ją do zapalenia świecy.

Justyna zaczęła iść długim korytarzem, zaglądając do każdej z komnat. Żadna z nich nie była dla niej na tyle interesująca, by zostać w niej choćby chwilę dłużej.

Kilka minut później dziewczyna dotarła do rozwidlenia. Nie wiedząc, w którą stronę się udać, rozejrzała się. Jej uwagę przykuło światło padające przez jedne z uchylonych drzwi. Natychmiast się tam skierowała.

Znalazła się w miejscu, które kiedyś musiało być oranżerią. Porastały ją, niegdyś zapewne przycinane, dziś zdziczałe drzewa i krzewy.

W środku komnaty znajdowała się studnia. To z niej wydobywało się owe światło. Justyna z podziwem wpatrywała się w to źródło blasku, gdy wtem usłyszała przyciszone szepty, szepty kobiet i mężczyzn, dzieci i dorosłych. Nastolatka rozejrzała się, jednak nikogo nie zauważyła. Nagle zamarła. Zrozumiała, że owe szepty, podobnie jak światło, pochodziły ze studni. Dziewczyna przełknęła ślinę i podeszła do niej. Po chwili wahania zajrzała w jej głębię.

Rano nieprzytomna trzynastolatka została znaleziona w lesie. Szybko się ocknęła, lecz nikt nigdy nie dowiedział się, co tak naprawdę wydarzyło się w dworze i co takiego zobaczyła Justyna w studni.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki