FANDOM

To Opowiadanie jest autorstwa Kleruśny.

Jest dwudziesty kwiecień, 1981 roku.

Minęło zaledwie dwa lata od pamiętnej śmierci rodzeństwa, ale Luke'a nadal dręczyło poczucie winy. Często siedział sam w rozmyślaniach, nawet były pogłoski, że w domu zalewa się łzami. Łusia tak samo nie lubiła od tego czasu towarzystwa. Jedynie Dawid zapomniał o tamtym zdarzeniu i jak gdyby nigdy nic, nie zważa na pogrążenie w smutku swoich przyjaciół.

Dzień później, Łusia podeszła do Dawida. Jej blond włosy były znacznie krótsze, sięgały jej ledwie do barków. Kiedy zaczęła mówić, jej szare oczy błysnęły światłem:

- Dawid, wiesz, że jutro są urodziny Luke'a - odwrócił głowę. Był to zwykły piętnastoletni chłopak z kruczoczarnymi włosami i niebieskimi oczami. Troszkę brakowało mu w wzroście, miał zaledwie 1.6 metra, gdzie Luke miał 1.75 metra.

- Ah, no tak! - odparł - Na śmierć bym zapomniał.

- Tylko problem w tym, że on od pewnego czasu nie chodzi do szkoły...

- Doprawdy? - zdziwił się Dawid - Jakoś nie zauważyłem.

- Bo może byłeś bardziej zajęty sobą?! - syknęła Łusia. Dawid ugryzł się w wargi wiedząc, że źle powiedział.

- Wiem, wybacz. 

- Wracając... słyszałam, że ma depresje. Od ponad tygodnia go nie widziałam, ale myślę, że swoich urodzin nie spędzi sam, w domu.

- No, przecież! Luke chyba aż taki nie jest - Dawid spojrzał w zegarek - Huh! Chodźmy na lekcje, zostało parę minut - ale w tym momencie rozległ się podwójny trzask drzwi. Właśnie wszedł Luke.

Po jego lekko przymkniętych, piwnych oczach, przyjaciele domyślili się, że ma za sobą wiele noc nieprzespanych. Jego brązowe włosy jak zawsze były rozczochrane. Miał ubraną czarną koszulę, niebieskie jeansy i czarne buty, czyli tak jak zawsze.

- Luke! - zawołała Łusia - O Boże, tak długo Cię nie było! Chodź, mamy teraz historię.

- CO?! - krzyknął Luke - Na pierwszej lekcji? Ouh, chciałem przyjść na drugą...! Ah, moja głowa.. - złapał się za głowe, kulejąc powoli do Łusi.

- Wszystko w porządku? - spytał Dawid.

- W jak najlepszym porządku... - speszył się Luke - dobra, idźmy na historię. Może się w końcu obudzę...

I razem poszli do sali historycznej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki